Lęk egzaminacyjny

Zbliżają się egzaminy? matura? A może czas na egzamin na prawko? A może masz syndrom “jak pacze to wiem, a jak nie pacze to nie wiem”?

Ucieczka przed tygrysem...

Wszyscy mamy doświadczenie z egzaminami. Najczęściej nieprzyjemne. Na spokojnie – pamiętam, umiem, wychodzi mi. A w dniu egzaminu? Pustka, paraliż, gonitwa myśli.

To normalna reakcja ciała i umysłu na lęk i stres… niestety bywa też mało przydatna, gdy stresem nie jest polowanie albo ucieczka przed tygrysem. A ucieczka przed egzaminem zazwyczaj nie rozwiązuje problemu – po co nam w takim razie nadmierny lęk?

...Polowanie na egzamin

Mechanizm fizjologiczny wypracowany przez lata ewolucji też da się przekształcić. Egzaminy mogą nigdy nie stać się przyjemne, ale nauczę Cię jak sprawić, by Twoje ciało nie rzucało Ci kłód pod nogi.

Co zyskasz?

  • opanowanie w obliczu stresu
  • lepsze wyniki na egzaminach
  • łatwiejsze zdanie egzaminu
  • mniej lęku przed oraz w trakcie egzaminu
  • większe skupienie podczas nauki
  • większe skupienie podczas egzaminu
  • spokój i pewność siebie
  • szybszy powrót do równowagi po stresującym egzaminie

Dla kogo?

  • dla osób przygotowujących się do egzaminu na prawo jazdy (zwłaszcza, jeśli kilka razy się nie udało)
  • dla studentów, przed którymi stoją trudne egzaminy, także ustne
  • dla uczniów przygotowujących się do matury (min. pół roku przed)
  • dla uczniów, którzy szczególnie silnie przeżywają stres i lęk